Warunki handlowe
Warunki handlowe
Siedziba: Liptovská 2114/19, 03401 Rużomberok
IČO: 55016529
DIČ: 2121865856
zarejestrowana w rejestrze handlowym Sądu Okręgowego w Żylinie, dział: Sro, numer wpisu: 80942/L
(Dalej zwany "Sprzedawca")
Do sprzedaży przez sklep internetowy znajdujący się pod adresem internetowym www.pureprime.pl
Dane kontaktowe Sprzedawcy:
Adres kontaktowy: Blbyobchod s.r.o. Liptovská 2114/19, 034 01 Rużomberok
Adres e-mail kontaktowy: info@pureprime.pl
Telefon kontaktowy: +421 948 006 365
- Postanowienia wstępne
1.1.Niniejsze warunki handlowe (w rozumieniu § 1751 ustawy nr 89/2012, kodeks cywilny, w obowiązującym brzmieniu, dalej zwane "kodeksem cywilnym") obowiązują w przypadku zakupu w sklepie internetowym „PurePrime” za pośrednictwem interfejsu internetowego znajdującego się pod adresem www.pureprime.pl (dalej zwany „interfejsem internetowym”), który prowadzi Sprzedawca.
1.2.Warunki handlowe określają i precyzują podstawowe prawa i obowiązki Sprzedawcy, Kupującego i Użytkownika. Kupujący, wysyłając zamówienie oraz potwierdzając je w interfejsie internetowym, jednocześnie potwierdza akceptację niniejszych warunków handlowych oraz zapoznanie się z nimi.
1.3.Postanowienia warunków handlowych są integralną częścią umowy kupna (przez „umowę kupna” należy tu rozumieć każdą umowę zawartą na podstawie niniejszych warunków handlowych). Umowę kupna i warunki handlowe sporządza się w języku słowackim. Umowę kupna można zawrzeć w języku słowackim, chyba że Kupujący i Sprzedawca wyraźnie ustalą inny język.
1.4.Treść warunków handlowych może być przez Sprzedawcę zmieniana lub uzupełniana. Prawa i obowiązki stron kierują się zawsze treścią warunków handlowych obowiązujących w chwili powstania stosunku prawnego.
1.5.Wszystkie stosunki umowne podlegają warunkom handlowym oraz stosunkom nieuregulowanym w niniejszym kodeksie cywilnym, a jeśli stroną umowy jest konsument, ustawie nr 634/1992, o ochronie konsumenta, w późniejszym brzmieniu.
1.6.W przypadku, gdy osoba zamierzająca dokonać zakupu towaru od Sprzedawcy działa przy zamawianiu towaru w ramach swojej działalności gospodarczej lub w ramach wykonywania swojego zawodu samodzielnie lub jest osobą prawną, ochrona konsumenta zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi nie ma zastosowania, w szczególności nie będą miały zastosowania odpowiednie postanowienia artykułu 5 - Odstąpienie od umowy kupna.
- Określenie pojęć
2.1. Kupującym może być osoba fizyczna lub prawna, która ma zamiar zakupić towar za pośrednictwem interfejsu internetowego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi dokonuje się rozróżnienia między Kupującym, który nie jest konsumentem, a Kupującym, który jest konsumentem.
2.2.Konsumentem jest każda osoba, która zawiera umowę z przedsiębiorcą lub w inny sposób działa poza swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.
2.3.Towarem sprzedawanym za pośrednictwem interfejsu internetowego są perfumy, kosmetyki dekoracyjne, produkty do pielęgnacji ciała i skóry oraz inne kosmetyki bliżej określone na interfejsie internetowym.
- Zamówienie i zawarcie umowy kupna
3.1.Interfejs internetowy zawiera listę produktów oraz informacje na ich temat, w tym podanie cen poszczególnych produktów. Ceny towarów są podane wraz ze wszystkimi podatkami, opłatami i innymi kosztami. Ceny towarów oraz opłaty za opakowanie, dostawę i doręczenie obowiązują do momentu wyświetlania ich w interfejsie internetowym. Oferta oznaczona jako "promocja" obowiązuje do wyczerpania zapasów lub do zakończenia takiej oferty podanej w interfejsie internetowym, lub do odwołania oferty, lub do kolejnej aktualizacji oferty. Eventualne rabaty na cenę towaru udzielone przez sprzedawcę Kupującemu nie mogą być łączone wzajemnie, chyba że sprzedawca wyraźnie postanowi inaczej.
3.2.Zachowana jest możliwość, aby sprzedawca zawarł umowę kupna na indywidualnie ustalonych warunkach z Kupującym.
3.3.Prezentacja towaru umieszczona w interfejsie internetowym ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty ze strony sprzedawcy (lub jego propozycji zawarcia umowy; § 1732 ust. 2 kodeksu cywilnego nie znajduje zastosowania).
3.4.Kupujący składa zamówienie na towar:
- bezpośrednio za pośrednictwem interfejsu internetowego (poprzez wypełnienie formularza lub inaczej),
- za pośrednictwem korespondencji e-mailowej z sprzedawcą, przesyłając zamówienie na Kontaktowy adres e-mail sprzedawcy,
- poprzez telefoniczne lub SMS-owe zamówienie na Kontaktowym numerze telefonu sprzedawcy
3.5.Zamówienie musi zawsze zawierać dokładną nazwę zamówionego towaru (lub jego numer identyfikacyjny), liczbę sztuk towaru, wybrany sposób płatności i dostawy oraz dane kontaktowe Kupującego (imię i nazwisko, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail).
3.6.Przed zatwierdzeniem zamówienia Kupującemu zostanie przedstawiony podgląd zamówienia, w szczególności rodzaj i ilość towaru, adres dostawy i ostateczna cena, w tym koszty dostawy (w zależności od wybranej metody dostawy) oraz ewentualne opłaty związane z wybraną metodą płatności. W ramach tego podglądu Kupujący ma ostatnią możliwość zmiany podanych informacji. Kupujący składa wiążące zamówienie, naciskając przycisk "Zamów". Dane podane w wiążącym zamówieniu są uważane za prawidłowe przez Sprzedawcę.
3.7.Jeśli Sprzedawca ma wątpliwości co do autentyczności i powagi zamówienia, może skontaktować się z Kupującym w celu jego weryfikacji. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy niezweryfikowanego zamówienia. W takim przypadku zamówienie traktowane jest jako niezłożone.
3.8.Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia potwierdza tę okoliczność Kupującemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres elektroniczny Kupującego podany w zamówieniu lub w jego koncie użytkownika (w przypadku niezgodności, preferowany jest adres podany w zamówieniu; dalej "adres elektroniczny Kupującego"). Jeśli potwierdzenie nie zawiera innych postanowień, samo w sobie nie stanowi akceptacji zamówienia zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi, a więc nie zawiera umowy kupna.
- poprosić o usunięcie takiego powstałego stanu przez Sprzedawcę lub podmiot przetwarzający.
7.9.Jeśli Kupujący poprosi o informacje dotyczące przetwarzania jego danych osobowych, Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć te informacje. Sprzedawca ma prawo do uzyskania odpowiedniej opłaty, która nie przekracza kosztów związanych z udzieleniem informacji, zgodnie z ustalonym wcześniej.
7.10.Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie informacji dotyczących produktów, usług lub firmy Sprzedawcy na swój adres elektroniczny. Kupujący również wyraża zgodę na otrzymywanie komunikatów handlowych od Sprzedawcy. Te zgody można w każdej chwili wycofać.
7.11.Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych.
7.12.Interfejs internetowy może korzystać z informacji technicznych uzyskiwanych za pomocą plików cookie. Korzystanie z plików cookie można zablokować za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Jeśli korzystanie z plików cookie jest zablokowane, interfejs internetowy może nie być wyświetlany w pełnym zakresie. Za pomocą plików cookie nie można uzyskać żadnych danych osobowych.
8. Postanowienia końcowe
8.1.Jeżeli stosun związany z korzystaniem z witryny internetowej lub stosun prawny wynikający z umowy sprzedaży zawiera element międzynarodowy, strony uzgodniły, że ten stosun podlega prawu słowackiemu. Powyższe nie narusza praw konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych innych państw, które zapewniają konsumentowi wyższy poziom ochrony.
8.2.W przypadku, gdy którekolwiek postanowienie warunków handlowych jest nieważne, nieskuteczne lub niemożliwe do wykonania (lub takie stanie się), zamiast niego stosuje się postanowienie, które swoim sensownym znaczeniem najbardziej zbliża się do nieważnego, nieskutecznego lub niemożliwego do wykonania postanowienia. Nieważność, nieskuteczność lub niemożliwość wykonania jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień. Zmiany lub uzupełnienia umowy sprzedaży (w tym warunków handlowych) można dokonać tylko na piśmie.
8.3.W kwestiach nieuregulowanych umową sprzedaży (w tym zamówienia i jego akceptacji) oraz warunkami handlowymi (lub ewentualnie komunikacją między stronami), stosunek prawny podlega warunkom określonym w interfejsie internetowym. Informacje dotyczące poszczególnych technicznych etapów prowadzących do zawarcia umowy sprzedaży są widoczne w interfejsie internetowym.
8.4.Jeżeli nie ustalono inaczej, wszelka korespondencja dotycząca umowy sprzedaży musi być dostarczona drugiej stronie umowy pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, osobiście lub listem poleconym za pośrednictwem operatora usług pocztowych (według wyboru nadawcy). Kupującemu dostarcza się na adres e-mailowy podany w jego koncie użytkownika, w zamówieniu lub w trakcie komunikacji między stronami.
8.5.Sprzedający ma prawo do sprzedaży towaru na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej, a działalność Sprzedającego nie podlega innym zezwoleniom. Kontrolę działalności gospodarczej sprawuje właściwy urząd przedsiębiorczy. Kontrolę przestrzegania przepisów dotyczących wymagań technicznych dotyczących towarów i bezpieczeństwa towarów sprawuje Słowacka Inspekcja Handlowa. Słowacka Inspekcja Handlowa sprawuje również kontrolę przestrzegania przepisów dotyczących ochrony konsumentów. Prawa konsumentów chronią również ich związki i inne podmioty do ich ochrony. Rozstrzyganie pozasądowe sporów konsumenckich na podstawie § 14 ust. 1 ustawy o ochronie konsumentów, tzw. działy ADR, odbywa się na adresie e-mailowym info@soi.sk.
8.6. Ewentualne reklamacje rozpatruje Sprzedający za pośrednictwem e-maila kontaktowego, ale Kupujący może zwrócić się do podmiotów wymienionych w poprzednim akapicie. Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami etycznymi ani nie przekazuje ich dobrowolnie (w rozumieniu art. 1826 ust. 1 lit. e Kodeksu cywilnego).
8.7. Zawartość witryny internetowej Sprzedającego, wszystkie materiały na niej zamieszczone (teksty, fotografie, obrazy, logo i inne) oraz materiały w związanych mediach drukowanych (ulotki promocyjne, reklamy itp.), w tym oprogramowanie interfejsu internetowego i niniejsze warunki handlowe, są chronione prawem autorskim Sprzedającego i mogą być chronione przez prawa innych stron trzecich. Zawartość nie może być zmieniana, kopiowana, reprodukowana, rozpowszechniana ani wykorzystywana przez strony trzecie do jakiegokolwiek celu bez pisemnej zgody Sprzedającego. W szczególności zabrania się udostępniania płatnym lub bezpłatnym sposobem dostępu do fotografii i tekstów zamieszczonych na interfejsie internetowym. Naruszenie tego zakazu skutkować będzie działaniem Sprzedającego zgodnie z ustawą nr 121/2000 Zb., o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w brzmieniu obowiązującym.
8.8.Interfejs internetowy może korzystać z usługi Google Analytics, dostarczanej przez firmę Google, Inc. (dalej "Google"). Usługa Google Analytics wykorzystuje pliki "cookies", które są plikami tekstowymi przechowywanymi na komputerach Kupujących i Użytkowników interfejsu internetowego, umożliwiając analizę sposobu korzystania z interfejsu internetowego przez Kupujących i Użytkowników. Informacje generowane przez plik cookie dotyczące korzystania z witryny (w tym adresu IP) zostaną przekazane firmie Google i przechowywane na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Google będzie wykorzystywać te informacje w celu oceny korzystania z witryny internetowej i tworzenia raportów na temat jej aktywności, przeznaczonych dla Sprzedającego i operatora interfejsu internetowego oraz dla użytkowników internetu w ogóle. Google może również przekazywać te informacje stronom trzecim, jeśli będzie to wymagane przez prawo, lub jeśli takie strony trzecie będą przetwarzać te informacje dla Google. Google nie będzie łączyć adresu IP Kupującego i Użytkowników z żadnymi innymi danymi, które posiada. Kupujący i Użytkownicy interfejsu internetowego wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych przez firmę Google w sposób i w celu określonym powyżej.
8.9.Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w interfejs internetowy lub wynikające z jego użytkowania w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem. Użytkownik i Kupujący nie mogą stosować metod w trakcie korzystania z interfejsu internetowego, które mogłyby negatywnie wpływać na jego działanie, ani podejmować działań, które mogłyby umożliwić nieuprawnioną ingerencję lub nieuprawnione użycie oprogramowania lub innych części tworzących interfejs internetowy. Używanie interfejsu internetowego lub jego części lub oprogramowania w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem lub celem jest zabronione.
8.10.Umowa sprzedaży wraz z warunkami handlowymi jest przechowywana i archiwizowana przez Sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna dla osób trzecich (postanowienia tych warunków i ustawy o dostarczeniu umowy sprzedaży i warunków handlowych Kupującemu nie są tym w żaden sposób dotknięte). Umowę sprzedaży wraz z warunkami handlowymi dostarczy Sprzedający na życzenie w formie pisemnej (w formie elektronicznej przesyłając e-mail).
8.11.W przypadku pytań dotyczących warunków handlowych i umowy sprzedaży, Sprzedający niezwłocznie udzieli wszystkich niezbędnych informacji.
Te warunki handlowe są ważne i skuteczne od 1 października 2023 roku.
Rozporządzenie reklamacyjne firmy Blbyobchod s.r.o.
Siedziba: Liptovská 2114/19, 03401 Ružomberok
IČO: 55016529
DIČ: 2121865856
wpisana w rejestrze handlowym Sądu Okręgowego w Żylinie, dział: Sro, wpis nr 80942/L
(dalej jako "Sprzedawca")
dotycząca reklamacji towaru,
w tym towaru zakupionego za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem
Do reklamacji towaru
Zawierając zakupiony towar za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem www.pureprime.pl
Dane kontaktowe Sprzedawcy:
Adres kontaktowy: Blbyobchod s.r.o. Liptovská 2114/19, 034 01 Ružomberok
Adres e-mail kontaktowy: info@pureprime.pl Telefon kontaktowy: +421 948 006 365
-
Regulamin reklamacji reguluje sposób i warunki reklamacji wadliwego towaru oraz realizację praw z tytułu gwarancji jakości, zgodnie z postanowieniami ustawy nr 89/2012 Sb., kodeks cywilny, w obowiązującym brzmieniu, a w przypadku Kupującego będącego konsumentem, ustawy nr 634/1995 Sb., ustawa o ochronie konsumenta, w późniejszym brzmieniu.
-
Prawa z tytułu wadliwego wykonania, w tym odpowiedzialność gwarancyjna, Kupujący może dochodzić u Sprzedawcy na adresie kontaktowym Sprzedawcy (inne sposoby dochodzenia wad według Regulaminu reklamacji nie ograniczają). Momentem zgłoszenia reklamacji jest chwila, w której Sprzedawca otrzymał od Kupującego reklamowany towar.
-
Sprzedawca odpowiada Kupującemu za to, że towar nie ma wad w chwili jego odbioru. Sprzedawca szczególnie odpowiada Kupującemu za to, że w czasie odbioru przez Kupującego:
- Towar ma właściwości, na które strony się uzgodniły, a w przypadku braku umowy, posiada takie właściwości, jakie opisał Sprzedawca lub producent, albo takie, jakich oczekiwał Kupujący.
- Towar jest w odpowiedniej ilości, miarze lub wadze.
- Towar spełnia wymagania ustawowe.
- Przy całkowicie nowym towarze sprzedawanym przez Sprzedającego Kupującemu, który jest konsumentem, Sprzedający odpowiada Kupującemu za to, że towar przy odbiorze nie ma wad i że wady w towarze konsumenckim nie pojawią się w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od daty odbioru przez Kupującego. Jeśli na opakowaniu towaru lub bezpośrednio na towarze jest podana dłuższa data niż wynika to z poprzedniego zdania, zastosuje się tę dłuższą datę. Jeśli wada pojawi się w ciągu sześciu miesięcy od daty odbioru, towar uważa się za wadliwy już przy odbiorze.
- Jeśli Kupujący nie jest konsumentem, obowiązuje okres zgodnie z poprzednim artykułem, czyli sześć miesięcy od daty odbioru towaru przez Kupującego.
- W przypadku kosmetyków data minimalnej trwałości jest podawana słowami "Najlepiej zużyć przed...". Data minimalnej trwałości nie musi być podana na opakowaniu produktu, którego minimalna trwałość przekracza trzydzieści miesięcy. W przypadku tych produktów stosuje się symbol otwartej butelki z kremem, w którym podana jest informacja o czasie, w ciągu którego produkt można używać po otwarciu; na przykład, jeśli w symbolu otwartej butelki podano 12M, oznacza to, że krem należy zużyć w ciągu dwunastu miesięcy od otwarcia.
- W przypadku wystąpienia wady towaru w ciągu okresu gwarancyjnego lub okresu określonego w artykułach 4 i 5 niniejszego Regulaminu Reklamacji, która nie może być usunięta i ta wada uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru bez wad, Kupujący ma prawo do bezpłatnego naprawienia go. W przypadku wady możliwej do usunięcia na towarze nieużywanym dotychczas Kupujący ma prawo żądać wymiany wadliwego towaru na bezwadny. W przypadku wady usuwalnej Kupujący ma ponadto prawo do odpowiedniego obniżenia ceny zakupu.
- W przypadku wady, która nie może być usunięta i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru bez wad, Kupujący ma prawo do wymiany towaru, odpowiedniego obniżenia ceny zakupu lub ma prawo odstąpić od umowy kupna.
-
Prawa wynikające z wadliwego wykonania nie przysługują Kupującemu, jeśli Kupujący znał wady przed odbiorem rzeczy lub jeśli wadę sam spowodował. Kupujący nie ma prawa odstąpić od umowy kupna ani żądać dostawy nowej rzeczy, jeśli nie może zwrócić rzeczy w stanie, w jakim ją otrzymał, z wyjątkiem przypadków określonych prawem.
- Jeśli Kupujący nie odstąpi od umowy kupna ani nie skorzysta z prawa do dostawy nowej rzeczy bez wad, wymiany jej części lub naprawy rzeczy, może żądać odpowiedniego obniżenia ceny zakupu. Kupujący ma prawo do odpowiedniego obniżenia ceny również w przypadku, gdy Sprzedający nie może dostarczyć nowej rzeczy bez wad, wymienić jej części lub naprawić rzeczy, oraz w przypadku, gdy Sprzedający nie dokona naprawy w odpowiednim terminie lub gdy wykonanie naprawy dla Kupującego byłoby znacząco utrudnione.
- Kupujący ma obowiązek zgłosić reklamację Sprzedającemu (lub osobie wyznaczonej do naprawy) bez zbędnej zwłoki od stwierdzenia wady. Zgłoszone reklamacje są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, jeśli Sprzedający nie uzgodni inaczej z Kupującym. Sprzedający wystawia pisemne potwierdzenie zgłoszenia i rozpatrzenia reklamacji.
- Dniem zgłoszenia reklamacji jest dzień, w którym towar został dostarczony na Adres Kontaktowy Sprzedającego, do dowolnego miejsca prowadzenia działalności Sprzedającego lub na adres siedziby lub miejsca prowadzenia działalności Sprzedającego.
- W przypadku spornej reklamacji Sprzedający decyduje o jej akceptacji w ciągu trzech dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacji.
- Gwarancja i roszczenia z tytułu wad nie obejmują towaru, w przypadku którego reklamacja została zgłoszona po upływie określonego okresu gwarancji, a także zużycia towaru spowodowanego jego użytkowaniem. Gwarancja i roszczenia z tytułu wad nie obejmują wad spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem, nieprzestrzeganiem instrukcji, niewłaściwą konserwacją lub niewłaściwym przechowywaniem. W przypadku towarów sprzedawanych za niższą cenę Sprzedający nie odpowiada za wadę, za którą uzgodniono niższą cenę; w tym przypadku Kupujący ma prawo do odpowiedniego obniżenia ceny.
Reklamację można zgłosić w następujący sposób:
- Powiadomienie Sprzedawcy telefonicznie, e-mailem lub pisemnie. Jeśli interfejs internetowy umożliwia, Kupujący może użyć protokołu reklamacji do zgłoszenia reklamacji, który zostanie wysłany na adres e-mailowy lub jest dostępny na interfejsie internetowym.
- Dostarczenie reklamowanego towaru (z wyłączeniem odbioru za pobraniem, którego Sprzedawca nie akceptuje) na adres kontaktowy Sprzedawcy (lub osoby wyznaczonej do naprawy), do dowolnego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej Sprzedawcy lub do siedziby lub miejsca prowadzenia działalności gospodarczej Sprzedawcy. Przy wysyłaniu Kupujący ma obowiązek zapakować towar w odpowiednie opakowanie, aby uniknąć jego uszkodzenia lub zniszczenia.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody na zdrowiu osób ani na mieniu i towarze wynikające z niewłaściwego postępowania lub nadużycia towaru, ani z niedbalstwa.
Niniejszy Regulamin Reklamacji jest ważny i skuteczny od 1 października 2023 r.