Warunki handlowe

 

Warunki handlowe

Siedziba: Liptovská 2114/19, 03401 Rużomberok

IČO: 55016529

DIČ: 2121865856

zarejestrowana w rejestrze handlowym Sądu Okręgowego w Żylinie, dział: Sro, numer wpisu: 80942/L

(Dalej zwany "Sprzedawca")

Do sprzedaży przez sklep internetowy znajdujący się pod adresem internetowym www.pureprime.pl

 

Dane kontaktowe Sprzedawcy:

Adres kontaktowy: Blbyobchod s.r.o. Liptovská 2114/19, 034 01 Rużomberok

Adres e-mail kontaktowy: info@pureprime.pl

Telefon kontaktowy: +421 948 006 365

 

 

  1. Postanowienia wstępne

1.1.Niniejsze warunki handlowe (w rozumieniu § 1751 ustawy nr 89/2012, kodeks cywilny, w obowiązującym brzmieniu, dalej zwane "kodeksem cywilnym") obowiązują w przypadku zakupu w sklepie internetowym „PurePrime” za pośrednictwem interfejsu internetowego znajdującego się pod adresem www.pureprime.pl (dalej zwany „interfejsem internetowym”), który prowadzi Sprzedawca.

1.2.Warunki handlowe określają i precyzują podstawowe prawa i obowiązki Sprzedawcy, Kupującego i Użytkownika. Kupujący, wysyłając zamówienie oraz potwierdzając je w interfejsie internetowym, jednocześnie potwierdza akceptację niniejszych warunków handlowych oraz zapoznanie się z nimi.

1.3.Postanowienia warunków handlowych są integralną częścią umowy kupna (przez „umowę kupna” należy tu rozumieć każdą umowę zawartą na podstawie niniejszych warunków handlowych). Umowę kupna i warunki handlowe sporządza się w języku słowackim. Umowę kupna można zawrzeć w języku słowackim, chyba że Kupujący i Sprzedawca wyraźnie ustalą inny język.

1.4.Treść warunków handlowych może być przez Sprzedawcę zmieniana lub uzupełniana. Prawa i obowiązki stron kierują się zawsze treścią warunków handlowych obowiązujących w chwili powstania stosunku prawnego.

1.5.Wszystkie stosunki umowne podlegają warunkom handlowym oraz stosunkom nieuregulowanym w niniejszym kodeksie cywilnym, a jeśli stroną umowy jest konsument, ustawie nr 634/1992, o ochronie konsumenta, w późniejszym brzmieniu.

1.6.W przypadku, gdy osoba zamierzająca dokonać zakupu towaru od Sprzedawcy działa przy zamawianiu towaru w ramach swojej działalności gospodarczej lub w ramach wykonywania swojego zawodu samodzielnie lub jest osobą prawną, ochrona konsumenta zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi nie ma zastosowania, w szczególności nie będą miały zastosowania odpowiednie postanowienia artykułu 5 - Odstąpienie od umowy kupna.

 

  1. Określenie pojęć

2.1. Kupującym może być osoba fizyczna lub prawna, która ma zamiar zakupić towar za pośrednictwem interfejsu internetowego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi dokonuje się rozróżnienia między Kupującym, który nie jest konsumentem, a Kupującym, który jest konsumentem.

2.2.Konsumentem jest każda osoba, która zawiera umowę z przedsiębiorcą lub w inny sposób działa poza swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.

2.3.Towarem sprzedawanym za pośrednictwem interfejsu internetowego są perfumy, kosmetyki dekoracyjne, produkty do pielęgnacji ciała i skóry oraz inne kosmetyki bliżej określone na interfejsie internetowym.

  1. Zamówienie i zawarcie umowy kupna

3.1.Interfejs internetowy zawiera listę produktów oraz informacje na ich temat, w tym podanie cen poszczególnych produktów. Ceny towarów są podane wraz ze wszystkimi podatkami, opłatami i innymi kosztami. Ceny towarów oraz opłaty za opakowanie, dostawę i doręczenie obowiązują do momentu wyświetlania ich w interfejsie internetowym. Oferta oznaczona jako "promocja" obowiązuje do wyczerpania zapasów lub do zakończenia takiej oferty podanej w interfejsie internetowym, lub do odwołania oferty, lub do kolejnej aktualizacji oferty. Eventualne rabaty na cenę towaru udzielone przez sprzedawcę Kupującemu nie mogą być łączone wzajemnie, chyba że sprzedawca wyraźnie postanowi inaczej.

3.2.Zachowana jest możliwość, aby sprzedawca zawarł umowę kupna na indywidualnie ustalonych warunkach z Kupującym.

3.3.Prezentacja towaru umieszczona w interfejsie internetowym ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty ze strony sprzedawcy (lub jego propozycji zawarcia umowy; § 1732 ust. 2 kodeksu cywilnego nie znajduje zastosowania).

3.4.Kupujący składa zamówienie na towar:

  • bezpośrednio za pośrednictwem interfejsu internetowego (poprzez wypełnienie formularza lub inaczej),
  • za pośrednictwem korespondencji e-mailowej z sprzedawcą, przesyłając zamówienie na Kontaktowy adres e-mail sprzedawcy,
  • poprzez telefoniczne lub SMS-owe zamówienie na Kontaktowym numerze telefonu sprzedawcy

 

3.5.Zamówienie musi zawsze zawierać dokładną nazwę zamówionego towaru (lub jego numer identyfikacyjny), liczbę sztuk towaru, wybrany sposób płatności i dostawy oraz dane kontaktowe Kupującego (imię i nazwisko, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail).

3.6.Przed zatwierdzeniem zamówienia Kupującemu zostanie przedstawiony podgląd zamówienia, w szczególności rodzaj i ilość towaru, adres dostawy i ostateczna cena, w tym koszty dostawy (w zależności od wybranej metody dostawy) oraz ewentualne opłaty związane z wybraną metodą płatności. W ramach tego podglądu Kupujący ma ostatnią możliwość zmiany podanych informacji. Kupujący składa wiążące zamówienie, naciskając przycisk "Zamów". Dane podane w wiążącym zamówieniu są uważane za prawidłowe przez Sprzedawcę.

3.7.Jeśli Sprzedawca ma wątpliwości co do autentyczności i powagi zamówienia, może skontaktować się z Kupującym w celu jego weryfikacji. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy niezweryfikowanego zamówienia. W takim przypadku zamówienie traktowane jest jako niezłożone.

3.8.Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia potwierdza tę okoliczność Kupującemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres elektroniczny Kupującego podany w zamówieniu lub w jego koncie użytkownika (w przypadku niezgodności, preferowany jest adres podany w zamówieniu; dalej "adres elektroniczny Kupującego"). Jeśli potwierdzenie nie zawiera innych postanowień, samo w sobie nie stanowi akceptacji zamówienia zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi, a więc nie zawiera umowy kupna.

 
 
3.9.Relacja umowna między Sprzedawcą a Kupującym powstaje (tj. umowa kupna jest zawarta) w momencie otrzymania akceptacji zamówienia (akceptacji), którą Sprzedawca przesyła Kupującemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres elektroniczny Kupującego, a jeśli tak się nie stanie, to przez zapłatę całej ceny zakupu lub odbiór zamówionego towaru przez Kupującego, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Akceptacja zamówienia (akceptacja) może być częścią potwierdzenia otrzymania zamówienia (jeśli jest to wyraźnie wskazane w potwierdzeniu), lub może być przesłana osobno.
 
3.10.Kupujący wyraża zgodę na stosowanie środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy kupna. Koszty związane z korzystaniem przez Kupującego z środków komunikacji na odległość w związku z zawarciem umowy kupna (w szczególności koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) ponosi Kupujący sam.
 
3.11.Umowę kupna zobowiązuje Sprzedawcę do dostarczenia Kupującemu towaru wymienionego w zamówieniu, a Kupującego do odebrania tego towaru od Sprzedawcy lub jego wybranego przewoźnika oraz zapłacenia Sprzedawcy ceny zakupu towaru wymienionej w zamówieniu. Cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towaru oraz ewentualne opłaty związane z wybranym sposobem płatności, których wysokość jest podana w interfejsie internetowym oraz zostanie podana w zamówieniu i jego akceptacji.
 
3.12.Jeśli doszło do oczywistego błędu technicznego ze strony Sprzedawcy przy podawaniu ceny towaru w interfejsie internetowym lub podczas procesu zamawiania, Sprzedawca nie jest zobowiązany dostarczyć Kupującemu towaru za tę oczywistą błędną cenę, nawet jeśli Kupujący otrzymał potwierdzenie zamówienia zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi.
 
3.13.

Sprzedawca powiadomi Kupującego, jeśli cena podana przy produkcie w interfejsie internetowym lub podczas procesu zamawiania nie jest aktualna. Jeśli Kupujący nie zgadza się na podwyżkę ceny, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy kupna.

 
3.14.Kupujący może anulować jeszcze niepotwierdzone zamówienia od Sprzedawcy telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na kontaktowym numerze telefonu lub adresie e-mail Sprzedawcy. Wszystkie zamówienia przyjęte od Sprzedawcy są wiążące. Później anulowanie zamówienia jest możliwe tylko po uzgodnieniu z Sprzedawcą. Jeśli zamówienie na towar, od którego nie można odstąpić, zostało anulowane w ten sposób, Sprzedawca ma prawo do zwrotu kosztów, które już poniesiono w związku z umową kupna.
 
4.Warunki płatności i dostawy
 
4.1.W odpowiednich przypadkach (w szczególności przy zamówieniach o łącznej wartości powyżej 200 EUR) Sprzedawca może wymagać zaliczki na cenę zakupu. Sprzedawca ma prawo do żądania zapłaty całej ceny towaru przed jego wysłaniem lub przekazaniem Kupującemu (§ 2119 ust. 1 kodeksu cywilnego nie znajduje zastosowania).
 
4.2.Kupujący ma możliwość zapłaty ceny zakupu za towary Sprzedawcy poza innymi sposobami podanymi w interfejsie internetowym sklepu, a mianowicie jednym z następujących sposobów:
gotówką przy osobistym odbiorze na Kontaktowym adresie Sprzedawcy,
za pobraniem przy odbiorze towaru,
przelewem bankowym na konto Sprzedawcy SK93 1100 0000 0029 4514 0087 w Tatra Banka a.s.
 

Ewentualne dodatkowe opłaty Kupującego związane z wyżej wymienionymi sposobami płatności za towary są podane na stronie internetowej sklepu w sekcji Dostawa.

4.3.Sposób płatności Kupujący podaje w zamówieniu (gdzie zostaną również podane ewentualne dodatkowe opłaty związane z wybranym sposobem płatności).
 
4.4.Płatność za towary jest możliwa w EUR.
 
4.5.W przypadku płatności gotówką lub za pobraniem cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu pięciu dni roboczych od zawarcia umowy kupna. Zobowiązanie Kupującego do zapłaty ceny kupna jest spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie Sprzedającego.
 
4.6.Towar będący na magazynie, w przypadku płatności za pobraniem lub przy osobistym odbiorze zazwyczaj jest wysyłany w ciągu 5 dni roboczych od złożenia zamówienia. Przy płatności przelewem na konto Sprzedającego, towar z magazynu zazwyczaj jest wysyłany w ciągu 5 dni roboczych od zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie. Częściowa dostawa zamówionego towaru jest możliwa, jeśli nie zostało ustalone inaczej.
 
4.7.Towar, który nie jest na magazynie, Sprzedający wysyła jak najszybciej, jak to możliwe. Kupujący jest wcześniej informowany o dokładnej dacie.
 
4.8.Sposoby dostarczania towaru obejmują, oprócz innych wymienionych w interfejsie internetowym:
  • osobisty odbiór na adresie kontaktowej Sprzedającego,
  • wysyłka towaru na miejsce wybrane przez Kupującego za pośrednictwem Słowackiej Poczty lub firmą kurierską Packeta.

Konkretny sposób dostarczenia towaru zostanie wybrany przez Kupującego w zamówieniu i potwierdzony przez Sprzedającego przy przyjęciu zamówienia.

 

4.9.Koszty dostawy towaru w zależności od sposobu wysyłki i odbioru są podane w interfejsie sklepu w sekcji Dostawa.

4.10. Jeśli z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest powtarzanie dostawy towaru lub dostawa w sposób inny niż uzgodniony, Kupujący jest zobowiązany pokryć koszty związane z taką dostawą.

4.11.Dostarczenie towaru zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi oznacza moment dostarczenia towaru Kupującemu zgodnie z umową kupna. Bezpodstawne odmówienie przyjęcia towaru przez Kupującego nie uznawane jest za niewykonanie obowiązku dostarczenia towaru przez Sprzedającego ani za odstąpienie od umowy przez Kupującego.

4.12.Przy odbiorze towaru Kupujący jest zobowiązany sprawdzić nietkniętość opakowania towaru i niezwłocznie zgłosić ewentualne wady przewoźnikowi i Sprzedającemu. Odmowa przyjęcia przesyłki z powodu uszkodzonego opakowania nie uznawana jest za bezpodstawne odmówienie przyjęcia towaru. Podpisaniem listu przewozowego (lub innego dokumentu) Kupujący potwierdza, że przesyłka towaru spełnia wszystkie wymagania, oraz zdaje sobie sprawę, że reklamacja towaru z powodu uszkodzenia opakowania przesyłki nie będzie możliwa.

4.13.W przypadku gdy Kupujący nie odbierze towaru i nie odstąpi od umowy kupna zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi, Sprzedający ma prawo do rekompensaty za koszty związane z dostawą towaru i jego przechowywaniem (za przechowywanie u Sprzedającego za każdy dzień opóźnienia w wysokości maks. 0,50 EUR, maksymalnie jednak do 20 EUR lub do wysokości ceny zakupu, jeśli jest ona niższa niż 200 EUR), oraz do innych kosztów powstałych dla Sprzedającego z powodu nieodebrania towaru przez Kupującego, ma również prawo do odstąpienia od umowy kupna.

4.14.Kupujący nabywa prawo własności do towaru po zapłaceniu całej ceny zakupu za towar (wraz z kosztami dostawy), ale nie wcześniej niż w chwili otrzymania towaru. Odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towaru przechodzi na Kupującego w momencie odbioru towaru lub w chwili, gdy Kupujący miał obowiązek odebrać towar zgodnie z umową kupna, ale tego nie uczynił.

 

5. Odstąpienie od umowy kupna

5.1.Zgodnie z § 1829 ustęp 1 lit. a) Kodeksu Cywilnego, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru. Odstąpienie od umowy kupna może być zgłoszone w tym terminie na adres kontaktowy Sprzedającego lub na adres e-mailowy kontaktowy Sprzedającego. Do odstąpienia od umowy kupna można skorzystać z wzoru formularza udostępnionego przez Sprzedającego.

5.2.Kupujący jest świadomy, że zgodnie z przepisem § 1837 Kodeksu Cywilnego nie ma możliwości odstąpienia od umowy kupna dotyczącej dostawy towaru w opakowaniu zamkniętym, którego konsument wyjął z opakowania i z uwagi na względy higieniczne nie można go zwrócić.

5.3.Odstąpienie od umowy kupna skutkuje unieważnieniem umowy od samego początku. Towar musi zostać zwrócony Sprzedającemu (nie za pobraniem, które Sprzedający nie przyjmuje) w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy kupna na adres kontaktowy, do dowolnego punktu Sprzedającego lub do siedziby Sprzedającego. Towar musi być zwrócony w nienaruszonym stanie, nieużywany i nieuszkodzony oraz, jeśli to możliwe, w oryginalnym opakowaniu.

5.4.Kupujący do zwróconego towaru dołączy kopię listu przewozowego i faktury, jeśli została wystawiona, lub inny dokument potwierdzający zakup towaru, a także pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna i wybranym sposobie zwrotu pieniędzy (przelew na konto, osobiste odbiór gotówki lub przekaz pocztowy lub inny sposób). Oświadczenie musi również zawierać adres kontaktowy, numer telefonu i adres e-mail Kupującego.

5.5.Kupujący jest świadomy, że w przypadku zwrócenia uszkodzonego, zużytego lub częściowo zużytego towaru, Sprzedającemu przysługuje roszczenie o odszkodowanie za szkody powstałe w ten sposób. Sprzedający ma prawo odjąć odszkodowanie za poniesione szkody z roszczenia Kupującego o zwrot ceny zakupu i kosztów dostawy towaru.

5.6.Sprzedający zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane środki finansowe wraz z kosztami dostawy. Sprzedający zwraca pieniądze Kupującemu w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy kupna, (i) w taki sam sposób, w jaki je otrzymał od Kupującego, lub (ii) w sposób wskazany przez Kupującego, (iii) zawsze również poprzez przesłanie na wskazane konto bankowe lub konto, z którego środki zostały przekazane na zapłatę ceny zakupu (jeśli Kupujący w ciągu 10 dni od odstąpienia nie poda innych), przy czym Kupujący wyraża zgodę na to, że nie poniesie to dodatkowych kosztów. Jeśli Kupujący odstąpi od umowy kupna, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków Kupującemu wcześniej niż w momencie, gdy Kupujący zwróci towar lub udowodni, że towar został wysłany do Sprzedającego.

5.7.Przy wysyłaniu, Kupujący jest zobowiązany zapakować towar w odpowiednie opakowanie, aby uniknąć jego uszkodzenia lub zniszczenia. Towar znacznie uszkodzony lub zniszczony w trakcie transportu z powodu niewłaściwego opakowania nie może być zwrócony w cenie zakupu i kosztów dostawy towaru.

5.8.Koszty związane z zwróceniem towaru do Sprzedającego w przypadku odstąpienia od umowy kupna ponosi Kupujący, nawet w przypadku, gdy towar nie może być zwrócony drogą pocztową z powodu swojej natury. Jeśli Kupujący wybrał inny niż najtańszy sposób dostawy towaru, który oferuje Sprzedający, Sprzedający zwraca Kupującemu koszty dostawy towaru w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostawy towaru.

5.9.Sprzedający ma prawo odstąpić od umowy kupna w przypadkach wymienionych w niniejszych warunkach handlowych, a ponadto w przypadku, gdy z towaru istnieją obiektywne powody (towar nie jest już produkowany, dostawca zaprzestał dostaw do Republiki Słowackiej, jego cena lub koszty dostawy znacznie wzrosły), które uniemożliwiają dostarczanie go w pierwotnych warunkach lub wykonanie jest obiektywnie niemożliwe, lub jeśli Kupujący nie uregulował wszystkich zobowiązań wobec Sprzedającego płatnych na dzień złożenia zamówienia.

5.10.W przypadku odstąpienia od umowy przez Sprzedającego, Sprzedający informuje Kupującego o tym fakcie natychmiast. Jeśli Kupujący już częściowo lub całkowicie zapłacił cenę zakupu, kwota ta zostanie zwrócona na jego konto bezgotówkowo, które zostało podane przez Kupującego w tym celu lub na konto, z którego środki zostały przekazane na zapłatę ceny zakupu (jeśli Kupujący w ciągu 3 dni od odstąpienia nie poda innych), w ciągu 10 dni od dnia odstąpienia od umowy kupna.

5.11.Jeśli razem z towarem został dostarczony prezent, odstąpienie od umowy kupna powoduje utratę ważności umowy darowizny dla któregokolwiek z uczestników, a Kupujący przekaże ten prezent razem z zwróconym towarem.

 

6. Odpowiedzialność za wady

 

6.1.Prawa Kupującego wynikające z niewłaściwego wykonania umowy podlegają odpowiednim ogólnie obowiązującym przepisom prawnym (w szczególności postanowieniom § 1914 do 1925, § 2099 do 2117 oraz § 2158 do 2174 Kodeksu Cywilnego).

6.2. W przypadku korzystania z praw wynikających z niewłaściwego wykonania umowy postępuje się zgodnie z Procedurą Reklamacyjną Sprzedającego. 

7. Ochrona danych osobowych

 

7.1.Ochrona danych osobowych Kupującego, który jest osobą fizyczną, jest zapewniana zgodnie z ustawą nr 101/2000 Z.z. o ochronie danych osobowych, w brzmieniu późniejszych przepisów.

7.2.Sprzedawca oświadcza, że jest aktualnie zarejestrowany w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych.

7.3.Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie i gromadzenie następujących danych osobowych: imię i nazwisko, adres zamieszkania stałego oraz adres do wysyłki i fakturacji, jeśli różni się od adresu zamieszkania stałego, numer identyfikacyjny oraz numer identyfikacji podatkowej, adres e-mailowy i numer telefonu, oraz jakiekolwiek inne dane osobowe podane w zamówieniu lub podczas rejestracji konta użytkownika (dalej łącznie jako "dane osobowe"), aż do wyrażenia na piśmie sprzeciwu wobec tego przetwarzania.

7.4.Sprzedawca może powierzyć przetwarzanie danych osobowych Kupującego osobie trzeciej jako podmiotowi przetwarzającemu.

7.5.Kupujący ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich poprawiania, w tym innych praw przewidzianych w prawie dotyczących tych danych. Kupujący oświadcza, że został poinformowany, że na podstawie pisemnego wniosku Kupującego możliwe jest usunięcie danych osobowych z bazy danych. Dane osobowe Kupującego są w pełni zabezpieczone przed ich nadużyciem. Sprzedawca nie udostępnia danych osobowych Kupującego żadnej innej osobie. Wyjątkiem są zewnętrzni przewoźnicy i osoby zaangażowane w dostarczanie towarów Kupującemu, którym dane osobowe klientów są udostępniane w minimalnym zakresie niezbędnym do dostarczenia towaru.

7.6.Dane osobowe będą przetwarzane czas nieokreślony. Dane osobowe będą przetwarzane w formie elektronicznej w sposób zautomatyzowany lub w formie papierowej w sposób niezautomatyzowany.

7.7.Kupujący potwierdza, że podane dane osobowe są dokładne i został poinformowany, że jest to dobrowolne podanie danych osobowych.

7.8.W przypadku gdy Kupujący uważa, że Sprzedawca lub podmiot przetwarzający przetwarzają jego dane osobowe w sposób sprzeczny z ochroną prywatności i życia prywatnego Kupującego lub z przepisami prawa, w szczególności jeśli dane osobowe są nieprawidłowe w kontekście celu ich przetwarzania, może:

  • Poprosić Sprzedawcę lub podmiot przetwarzający o wyjaśnienie,
  • poprosić o usunięcie takiego powstałego stanu przez Sprzedawcę lub podmiot przetwarzający.

7.9.Jeśli Kupujący poprosi o informacje dotyczące przetwarzania jego danych osobowych, Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć te informacje. Sprzedawca ma prawo do uzyskania odpowiedniej opłaty, która nie przekracza kosztów związanych z udzieleniem informacji, zgodnie z ustalonym wcześniej.

7.10.Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie informacji dotyczących produktów, usług lub firmy Sprzedawcy na swój adres elektroniczny. Kupujący również wyraża zgodę na otrzymywanie komunikatów handlowych od Sprzedawcy. Te zgody można w każdej chwili wycofać.

7.11.Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych.

7.12.Interfejs internetowy może korzystać z informacji technicznych uzyskiwanych za pomocą plików cookie. Korzystanie z plików cookie można zablokować za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Jeśli korzystanie z plików cookie jest zablokowane, interfejs internetowy może nie być wyświetlany w pełnym zakresie. Za pomocą plików cookie nie można uzyskać żadnych danych osobowych.

 

8. Postanowienia końcowe

 

8.1.Jeżeli stosun związany z korzystaniem z witryny internetowej lub stosun prawny wynikający z umowy sprzedaży zawiera element międzynarodowy, strony uzgodniły, że ten stosun podlega prawu słowackiemu. Powyższe nie narusza praw konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych innych państw, które zapewniają konsumentowi wyższy poziom ochrony.

8.2.W przypadku, gdy którekolwiek postanowienie warunków handlowych jest nieważne, nieskuteczne lub niemożliwe do wykonania (lub takie stanie się), zamiast niego stosuje się postanowienie, które swoim sensownym znaczeniem najbardziej zbliża się do nieważnego, nieskutecznego lub niemożliwego do wykonania postanowienia. Nieważność, nieskuteczność lub niemożliwość wykonania jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień. Zmiany lub uzupełnienia umowy sprzedaży (w tym warunków handlowych) można dokonać tylko na piśmie.

8.3.W kwestiach nieuregulowanych umową sprzedaży (w tym zamówienia i jego akceptacji) oraz warunkami handlowymi (lub ewentualnie komunikacją między stronami), stosunek prawny podlega warunkom określonym w interfejsie internetowym. Informacje dotyczące poszczególnych technicznych etapów prowadzących do zawarcia umowy sprzedaży są widoczne w interfejsie internetowym.

8.4.Jeżeli nie ustalono inaczej, wszelka korespondencja dotycząca umowy sprzedaży musi być dostarczona drugiej stronie umowy pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, osobiście lub listem poleconym za pośrednictwem operatora usług pocztowych (według wyboru nadawcy). Kupującemu dostarcza się na adres e-mailowy podany w jego koncie użytkownika, w zamówieniu lub w trakcie komunikacji między stronami.

8.5.Sprzedający ma prawo do sprzedaży towaru na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej, a działalność Sprzedającego nie podlega innym zezwoleniom. Kontrolę działalności gospodarczej sprawuje właściwy urząd przedsiębiorczy. Kontrolę przestrzegania przepisów dotyczących wymagań technicznych dotyczących towarów i bezpieczeństwa towarów sprawuje Słowacka Inspekcja Handlowa. Słowacka Inspekcja Handlowa sprawuje również kontrolę przestrzegania przepisów dotyczących ochrony konsumentów. Prawa konsumentów chronią również ich związki i inne podmioty do ich ochrony. Rozstrzyganie pozasądowe sporów konsumenckich na podstawie § 14 ust. 1 ustawy o ochronie konsumentów, tzw. działy ADR, odbywa się na adresie e-mailowym info@soi.sk.

8.6. Ewentualne reklamacje rozpatruje Sprzedający za pośrednictwem e-maila kontaktowego, ale Kupujący może zwrócić się do podmiotów wymienionych w poprzednim akapicie. Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami etycznymi ani nie przekazuje ich dobrowolnie (w rozumieniu art. 1826 ust. 1 lit. e Kodeksu cywilnego).

8.7. Zawartość witryny internetowej Sprzedającego, wszystkie materiały na niej zamieszczone (teksty, fotografie, obrazy, logo i inne) oraz materiały w związanych mediach drukowanych (ulotki promocyjne, reklamy itp.), w tym oprogramowanie interfejsu internetowego i niniejsze warunki handlowe, są chronione prawem autorskim Sprzedającego i mogą być chronione przez prawa innych stron trzecich. Zawartość nie może być zmieniana, kopiowana, reprodukowana, rozpowszechniana ani wykorzystywana przez strony trzecie do jakiegokolwiek celu bez pisemnej zgody Sprzedającego. W szczególności zabrania się udostępniania płatnym lub bezpłatnym sposobem dostępu do fotografii i tekstów zamieszczonych na interfejsie internetowym. Naruszenie tego zakazu skutkować będzie działaniem Sprzedającego zgodnie z ustawą nr 121/2000 Zb., o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w brzmieniu obowiązującym.

8.8.Interfejs internetowy może korzystać z usługi Google Analytics, dostarczanej przez firmę Google, Inc. (dalej "Google"). Usługa Google Analytics wykorzystuje pliki "cookies", które są plikami tekstowymi przechowywanymi na komputerach Kupujących i Użytkowników interfejsu internetowego, umożliwiając analizę sposobu korzystania z interfejsu internetowego przez Kupujących i Użytkowników. Informacje generowane przez plik cookie dotyczące korzystania z witryny (w tym adresu IP) zostaną przekazane firmie Google i przechowywane na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Google będzie wykorzystywać te informacje w celu oceny korzystania z witryny internetowej i tworzenia raportów na temat jej aktywności, przeznaczonych dla Sprzedającego i operatora interfejsu internetowego oraz dla użytkowników internetu w ogóle. Google może również przekazywać te informacje stronom trzecim, jeśli będzie to wymagane przez prawo, lub jeśli takie strony trzecie będą przetwarzać te informacje dla Google. Google nie będzie łączyć adresu IP Kupującego i Użytkowników z żadnymi innymi danymi, które posiada. Kupujący i Użytkownicy interfejsu internetowego wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych przez firmę Google w sposób i w celu określonym powyżej.

8.9.Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w interfejs internetowy lub wynikające z jego użytkowania w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem. Użytkownik i Kupujący nie mogą stosować metod w trakcie korzystania z interfejsu internetowego, które mogłyby negatywnie wpływać na jego działanie, ani podejmować działań, które mogłyby umożliwić nieuprawnioną ingerencję lub nieuprawnione użycie oprogramowania lub innych części tworzących interfejs internetowy. Używanie interfejsu internetowego lub jego części lub oprogramowania w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem lub celem jest zabronione.

8.10.Umowa sprzedaży wraz z warunkami handlowymi jest przechowywana i archiwizowana przez Sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna dla osób trzecich (postanowienia tych warunków i ustawy o dostarczeniu umowy sprzedaży i warunków handlowych Kupującemu nie są tym w żaden sposób dotknięte). Umowę sprzedaży wraz z warunkami handlowymi dostarczy Sprzedający na życzenie w formie pisemnej (w formie elektronicznej przesyłając e-mail).

8.11.W przypadku pytań dotyczących warunków handlowych i umowy sprzedaży, Sprzedający niezwłocznie udzieli wszystkich niezbędnych informacji.

Te warunki handlowe są ważne i skuteczne od 1 października 2023 roku.

 

 

 

 

Rozporządzenie reklamacyjne firmy Blbyobchod s.r.o.

 

Siedziba: Liptovská 2114/19, 03401 Ružomberok

IČO: 55016529

DIČ: 2121865856

wpisana w rejestrze handlowym Sądu Okręgowego w Żylinie, dział: Sro, wpis nr 80942/L

(dalej jako "Sprzedawca")

dotycząca reklamacji towaru,

w tym towaru zakupionego za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem

www.pureprime.pl

 

Do reklamacji towaru

Zawierając zakupiony towar za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem www.pureprime.pl

Dane kontaktowe Sprzedawcy:

Adres kontaktowy: Blbyobchod s.r.o. Liptovská 2114/19, 034 01 Ružomberok

Adres e-mail kontaktowy: info@pureprime.pl Telefon kontaktowy: +421 948 006 365

  1. Regulamin reklamacji reguluje sposób i warunki reklamacji wadliwego towaru oraz realizację praw z tytułu gwarancji jakości, zgodnie z postanowieniami ustawy nr 89/2012 Sb., kodeks cywilny, w obowiązującym brzmieniu, a w przypadku Kupującego będącego konsumentem, ustawy nr 634/1995 Sb., ustawa o ochronie konsumenta, w późniejszym brzmieniu.

  2. Prawa z tytułu wadliwego wykonania, w tym odpowiedzialność gwarancyjna, Kupujący może dochodzić u Sprzedawcy na adresie kontaktowym Sprzedawcy (inne sposoby dochodzenia wad według Regulaminu reklamacji nie ograniczają). Momentem zgłoszenia reklamacji jest chwila, w której Sprzedawca otrzymał od Kupującego reklamowany towar.

  3. Sprzedawca odpowiada Kupującemu za to, że towar nie ma wad w chwili jego odbioru. Sprzedawca szczególnie odpowiada Kupującemu za to, że w czasie odbioru przez Kupującego:

  • Towar ma właściwości, na które strony się uzgodniły, a w przypadku braku umowy, posiada takie właściwości, jakie opisał Sprzedawca lub producent, albo takie, jakich oczekiwał Kupujący.
  • Towar jest w odpowiedniej ilości, miarze lub wadze.
  • Towar spełnia wymagania ustawowe.
    1. Przy całkowicie nowym towarze sprzedawanym przez Sprzedającego Kupującemu, który jest konsumentem, Sprzedający odpowiada Kupującemu za to, że towar przy odbiorze nie ma wad i że wady w towarze konsumenckim nie pojawią się w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od daty odbioru przez Kupującego. Jeśli na opakowaniu towaru lub bezpośrednio na towarze jest podana dłuższa data niż wynika to z poprzedniego zdania, zastosuje się tę dłuższą datę. Jeśli wada pojawi się w ciągu sześciu miesięcy od daty odbioru, towar uważa się za wadliwy już przy odbiorze.
    2. Jeśli Kupujący nie jest konsumentem, obowiązuje okres zgodnie z poprzednim artykułem, czyli sześć miesięcy od daty odbioru towaru przez Kupującego.
    3. W przypadku kosmetyków data minimalnej trwałości jest podawana słowami "Najlepiej zużyć przed...". Data minimalnej trwałości nie musi być podana na opakowaniu produktu, którego minimalna trwałość przekracza trzydzieści miesięcy. W przypadku tych produktów stosuje się symbol otwartej butelki z kremem, w którym podana jest informacja o czasie, w ciągu którego produkt można używać po otwarciu; na przykład, jeśli w symbolu otwartej butelki podano 12M, oznacza to, że krem należy zużyć w ciągu dwunastu miesięcy od otwarcia.
    4. W przypadku wystąpienia wady towaru w ciągu okresu gwarancyjnego lub okresu określonego w artykułach 4 i 5 niniejszego Regulaminu Reklamacji, która nie może być usunięta i ta wada uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru bez wad, Kupujący ma prawo do bezpłatnego naprawienia go. W przypadku wady możliwej do usunięcia na towarze nieużywanym dotychczas Kupujący ma prawo żądać wymiany wadliwego towaru na bezwadny. W przypadku wady usuwalnej Kupujący ma ponadto prawo do odpowiedniego obniżenia ceny zakupu.
    5. W przypadku wady, która nie może być usunięta i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru bez wad, Kupujący ma prawo do wymiany towaru, odpowiedniego obniżenia ceny zakupu lub ma prawo odstąpić od umowy kupna.
    6. Prawa wynikające z wadliwego wykonania nie przysługują Kupującemu, jeśli Kupujący znał wady przed odbiorem rzeczy lub jeśli wadę sam spowodował. Kupujący nie ma prawa odstąpić od umowy kupna ani żądać dostawy nowej rzeczy, jeśli nie może zwrócić rzeczy w stanie, w jakim ją otrzymał, z wyjątkiem przypadków określonych prawem.

    7. Jeśli Kupujący nie odstąpi od umowy kupna ani nie skorzysta z prawa do dostawy nowej rzeczy bez wad, wymiany jej części lub naprawy rzeczy, może żądać odpowiedniego obniżenia ceny zakupu. Kupujący ma prawo do odpowiedniego obniżenia ceny również w przypadku, gdy Sprzedający nie może dostarczyć nowej rzeczy bez wad, wymienić jej części lub naprawić rzeczy, oraz w przypadku, gdy Sprzedający nie dokona naprawy w odpowiednim terminie lub gdy wykonanie naprawy dla Kupującego byłoby znacząco utrudnione.
    8. Kupujący ma obowiązek zgłosić reklamację Sprzedającemu (lub osobie wyznaczonej do naprawy) bez zbędnej zwłoki od stwierdzenia wady. Zgłoszone reklamacje są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, jeśli Sprzedający nie uzgodni inaczej z Kupującym. Sprzedający wystawia pisemne potwierdzenie zgłoszenia i rozpatrzenia reklamacji.
    9. Dniem zgłoszenia reklamacji jest dzień, w którym towar został dostarczony na Adres Kontaktowy Sprzedającego, do dowolnego miejsca prowadzenia działalności Sprzedającego lub na adres siedziby lub miejsca prowadzenia działalności Sprzedającego.
    10. W przypadku spornej reklamacji Sprzedający decyduje o jej akceptacji w ciągu trzech dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacji.
    11. Gwarancja i roszczenia z tytułu wad nie obejmują towaru, w przypadku którego reklamacja została zgłoszona po upływie określonego okresu gwarancji, a także zużycia towaru spowodowanego jego użytkowaniem. Gwarancja i roszczenia z tytułu wad nie obejmują wad spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem, nieprzestrzeganiem instrukcji, niewłaściwą konserwacją lub niewłaściwym przechowywaniem. W przypadku towarów sprzedawanych za niższą cenę Sprzedający nie odpowiada za wadę, za którą uzgodniono niższą cenę; w tym przypadku Kupujący ma prawo do odpowiedniego obniżenia ceny.

Reklamację można zgłosić w następujący sposób:

  1. Powiadomienie Sprzedawcy telefonicznie, e-mailem lub pisemnie. Jeśli interfejs internetowy umożliwia, Kupujący może użyć protokołu reklamacji do zgłoszenia reklamacji, który zostanie wysłany na adres e-mailowy lub jest dostępny na interfejsie internetowym.
  2. Dostarczenie reklamowanego towaru (z wyłączeniem odbioru za pobraniem, którego Sprzedawca nie akceptuje) na adres kontaktowy Sprzedawcy (lub osoby wyznaczonej do naprawy), do dowolnego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej Sprzedawcy lub do siedziby lub miejsca prowadzenia działalności gospodarczej Sprzedawcy. Przy wysyłaniu Kupujący ma obowiązek zapakować towar w odpowiednie opakowanie, aby uniknąć jego uszkodzenia lub zniszczenia.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody na zdrowiu osób ani na mieniu i towarze wynikające z niewłaściwego postępowania lub nadużycia towaru, ani z niedbalstwa.

Niniejszy Regulamin Reklamacji jest ważny i skuteczny od 1 października 2023 r.

 

Z powrotem do sklepu